Jak sprzedać potrójne DNA? NIMB 13 o relacjach nauka - media
W kolejnym, trzynastym wydaniu NIMBa CITTRU i zaproszeni przez redakcję autorzy skupili się na „sprzedawaniu" nauki, czyli jej obecności w mediach. Polecamy intrygujący tekst Macieja Majki, który w przekonujący sposób analizuje powiązania nauki i reklamy, zwracając także uwagę na te wzorce, które mogą być użyteczne dla promowania wiedzy. Znaczącą część tego wydania poświecono również organizowanemu przez CITTRU - Forum Nowej Nauki (17-18.04.2012)
W innym z tekstów, Urszula Rybicka, dziennikarka serwisu PAP „Nauka w Polsce" wyczerpująco odpowiada na pytanie: „Jak przebić się z nauką do mediów?". Jej opiniom i sugestiom towarzyszą komentarze „drugiej strony" - naukowców z Uniwersytetu Jagiellońskiego. W NIMBie 13 znaleźć można także odpowiedź na pytanie, w jaki naukowy sposób media wykorzystane zostały przez badaczy odtwarzających starożytny kodeks Archimedesa. Zaś w poradniku dla naukowców-promotorów odszukać można rekomendacje i inspiracje, jakie przekazuje Richard Dawkins, jeden z najpowszechniej znanych ewolucjonistów.
Osoba publikująca: Piotr Żabicki